Rozwój pracowników

Wspieramy firmy w całym obszarze rozwoju pracowników – od badania potrzeb szkoleniowych – po wybór dostawców szkoleń.

Wprowadzenie

Rozwój pracowników pełni kluczową rolę w świecie nowych technologii i sztucznej inteligencji. Organizacje, które muszą szybko przystosowywać się do nowych warunków muszą wspierać swoich pracowników w rozwoju formalnym i nieformalnym, w dzieleniu się i zdobywaniem nowych umiejętności i wiedzy. Możliwość rozwoju dla wielu pracowników nadal pozostaje kluczowym motywatorem w pracy.

Dopasowanie do potrzeb

Rozwój pracowników traktujemy holistycznie – od celów firmy, wymagań na danym stanowisku po indywidualne ambicje pracowników. W ramach naszych usług zapewniamy rozwiązania zapewniające dostęp do wiedzy dla wszystkich pracowników, umożliwiające rozwijanie uniwersalnych miękkich kompetencji, po projektowanie indywidualnych ścieżek rozwoju. Zapewniamy dostęp do programów mentoringowych i coachingowych. Na pokładzie mamy wykwalifikowanych trenerów z doświadczeniem managerskim.

Umów bezpłatną konsultację i odkryj,
w jaki sposób możemy
zadbać o rozwój pracowników,
budując przewagę konkurencyjną Twojej firmy.

Korzyści z zadbania o rozwój pracowników

Badanie i niwelowanie luk kompetencyjnych na poszczególnych stanowiskach

Wspieranie rozwoju umiejętności technicznych dojrzałych pracowników

Rozwój umiejętności miękkich

Wsparcie managerów w zarządzaniu zespołem

Projektowanie ścieżek rozwoju

Zaangażowanie pracowników w odpowiedzialność za własny rozwój

Połączenie obszaru rozwoju pracowników z innymi procesami

Budowanie silnej, uczącej się organizacji

Rozwój
Pracowników

Jak działamy?

01

Analiza sytuacji obecnej

Rozpoczynamy od dogłębnej analizy obecnej sytuacji w Twojej firmie. Przeprowadzamy audyt, który uwzględnia specyfikę organizacji, identyfikując kluczowe obszary wymagające poprawy w kontekście rozwoju pracowników.

02

Prezentacja wyników audytu

Na podstawie wyników audytu przedstawiamy szczegółową analizę, wskazując ewentualne problemy i ryzyka. Na tej podstawie przygotowujemy ofertę z rekomendowanymi działaniami i planem wdrożenia.

03

Przygotowanie propozycji rozwiązań

Opracowujemy propozycje rozwiązań, które są dopasowane i realne do wdrożenia u danego klienta. Biorąc pod uwagę czas realizacji, budżet szkoleniowy, kluczowe stanowiska dla firmy i kierunki zmian.

04

Opracowanie i aktualizacja procesów

Proponujemy nowe procesy lub wprowadzamy zmiany do istniejących, aby ustrukturyzować obszar szkoleń, dzielenia się widzą i rozwoju pracowników.

FAQ

Najczęście zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na pytania dotyczące wsparcia w rozwoju pracowników lub skontaktuj się z nami i porozmawiaj o potencjalnych możliwościach współpracy.

Czy Lumi opracowuje tylko całościowe programu rozwojowe, czy też indywidualne ścieżki kariery dla poszczególnych pracowników?

Czy Lumi opracowuje tylko całościowe programu rozwojowe, czy też indywidualne ścieżki kariery dla poszczególnych pracowników?

Nasza oferta obejmuje zarówno opracowanie całościowych planów rozwojowych z uwzględnieniem całej struktury pracowników, jak indywidualne ścieżki kariery w organizacji. Oczywiście w celu przygotowanie planu rozwojowego konkretnego pracownika niezbędna jest wiedza ogólna dotycząca możliwości wewnętrznych awansów poziomych lub pionowych, jak i założeń i potrzeb biznesowych. Pamiętać należy, że takie działania wymagają oceny pod względem zachowania zasad równości pracowników. W związku z tym także budowanie indywidualnej ścieżki kariery wymaga szerszego spojrzenia na firmę z nastawieniem na ułożenie planu dla wszystkich stanowisk.

Co to jest luka kompetencyjna?

Co to jest luka kompetencyjna?

Luka kompetencyjna powstaje wtedy, kiedy kompetencje ( wiedza, umiejętności lub doświadczenie, postawy) wymagane na danym stanowisku, są inne niż posiadane przez pracownika. Zakłada się, że aby wykonywać efektywnie obowiązki na danym stanowisku, pracownik powinien mieć kompetencje na poziomie określonym w modelu kompetencyjnym określonym dla danego stanowiska. I tak nawet doświadczona, wykształcona osoba, może nie posiadać kompetencji dla danego stanowiska np. ktoś, kto mówi super w  językach obcych i ma doktorat, a jego kompetencje porównamy do modelu kompetencyjnego na stanowisku dekarz, to jego umiejętności niekoniecznie będą się pokrywały z oczekiwanymi do dobrego wykonywania obowiązków dekarza.

Czy każdy pracownik powinien przejść sesję coachingową?

Czy każdy pracownik powinien przejść sesję coachingową?

Coaching jest to jeden z elementów mogących wspomóc managera, pracownika w budowaniu i wspieraniu jego rozwoju. W ofercie Lumi znajduje się możliwość zorganizowanie takiej sesji z profesjonalistą. Przy czym nasze działanie opiera się na przeanalizowaniu danej sytuacji, potrzeb i zaproponowania takiego narzędzia pracy z daną osobą, który okaże się najlepszy – zarówno dla firmy jak i pracownika. Warto zaznaczyć, że coaching jest procesem, gdzie rekomendowane jest kilka sesji. Trudno mówić o jednej sesji i jej skuteczności w tak ogólnym znaczeniu.

Co to jest niwelowanie luki kompetencyjnej?

Co to jest niwelowanie luki kompetencyjnej?

Niwelowanie luki kompetencyjnej to zmniejszanie różnicy pomiędzy oczekiwanymi kompetencjami (wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem, postawą) na danym stanowisku a posiadanymi umiejętnościami pracownika, aby pozwolić mu na efektywne i prawidłowe wykonywanie pracy poprzez zaprojektowanie działań rozwojowych w zależności od potrzeb np. formalnych/ nieformalnych/ szkoleń/ mentoringu itd.

Skontaktuj się z nami!

Jeśli chcesz poprawić sposób zarządzania ludźmi w swojej firmie, zbudować zdrowe i efektywne środowisko pracy, lub po prostu omówić swoje potrzeby – jesteśmy tu, aby pomóc. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy wspólnie osiągnąć Twoje cele biznesowe.